Löytöretkiä historiaan
Valilehdet
(Siirry kohteeseen…)
Etusivu
Blogin tarkoitus
Tietoa minusta
▼
3. huhtikuuta 2024
Taulukot korteiksi
›
Tunnille saa lisää toiminnallisuutta, kun oppilaat kokoavat korteiksi leikattuja ajatuskarttoja, aikajanoja ja vertailu- tai koontitaulukoit...
1. maaliskuuta 2022
Opettaja fasilitaattorina
›
Fasilitaattori on henkilö, jonka tehtävä on tukea ryhmän ajattelua ja edistää yhdessä tekemistä. Fasilitoimalla luodaan olosuhteita, joissa ...
19. toukokuuta 2021
Vinkkejä sähköisten ylioppilaskokeiden aineistotehtäviin
›
Kuinka tehdään aineistoa sisältäviä tehtäviä siten, että aika riittää mahdollisimman hyvin? Oppilaat voivat poimia tästä itselleen sopivat v...
Vuoropuhelusimulaatio
›
Luokka jaetaan kahteen tai useampaan ryhmään, jotka edustavat jonkin sodan tai aatteellisen jännitteen osapuolia. Oppilaille annetaan tutki...
19. maaliskuuta 2021
Meemi-tehtävä etäkouluun
›
Tehtävän voi toteuttaa etäkoulussa Google Classroom- tai Teams-ympäristössä. Se sopii erilaisina variaatioita historiaan ja yhteiskuntaoppii...
30. tammikuuta 2021
Pedagogisen draaman keinoja elävöittämiseen
›
Tilannekuva (still-kuva ) on työtapa, jossa ryhmä oppilaita muodostaa pysäytetyn kuvan jostakin konkreettisesta historiallisesta hetkestä....
19. marraskuuta 2020
Tapoja eriyttää historianopetusta
›
Kuinka räätälöidä opetusta oppilaiden tarpeiden mukaisesti? Tässä muutamia tapoja. 1.) Äänikirjojen ja opetusvideoiden käyttäminen . Monill...
›
Etusivu
Näytä internetversio